måndag 13 augusti 2007

Efter tre dagar med antibiotika....

....händer det ett och annat i min kropp. Detta skriver jag mitt i natten, eftersom jag inte kan sova. Det är någonting nytt, har inte hänt de senaste åtta åren vad jag kan minnas. Sömnproblem har jag då verkligen inte haft, snarare översömnproblem. Jag har ofta varit så trött att jag kunnat somna i princip var som helst. 10 timmars sömn per natt har jag behövt, minst. Visst har det funnits perioder då jag kunnat mig vaken till fram till småtimmarna ibland, men jag har alltid behövt ta igen det med otroligt mycket sömn efteråt.

Min behandling är planerad att se ut så här:

Clarithromycin 1000 mg/dag 6-8 veckor

Efter en veckas behandling även:
Hydroxiklorokin 200 mg/dag

Efter den 6-8 veckors långa behandlingen med detta ska jag avsluta med två veckor:
Metronidazol 800 mg/dag

Om magen klarar av det..annars får vi hitta på nån annan lösning sa Dr. Nicolaus. Här är det inte fråga om att ge upp om första försöket inte fungerar.

Upp till detta tar jag en del kosttillskott som läkarna i Augsburg rekommenderar och jag fortsätter med örter och akupunktur hos kinesiska läkare.

Jag har kännt en väldig förändring i kroppen de senaste två dagarna. Det är samma symptom som jag undan för undan börjat få sen jag börjat med den kinesiska behandlingen fast nu mycket starkare. Det hugger plötsligt till i olika delar av kroppen, speciellt i leder. Ibland känns det som om någon led hakar upp sig några sekunder och idag högg det i ena knäet så att det höll på att vika sig en gång. Förutom det känner jag hur det knakar och brakar i skelettet, speciellt i nacken, och det känns som om det rinner vatten innanför huden. "Maskarna" i synfältet har börjat ändra sig lite. De största är oförändrade, möjligtvis lite mer genomskinliga. Men de mindre ändrar form och åker omkring mer än innan. Jag kan dessutom se fler, som jag inte sett innan, riktigt ihopklumpade saker som faller ner i synfältet när jag för ögonen upp och ner. Min svullna lymfkörtel bakom högra örat ändrar storlek mest hela tiden, och bakom den känns det verkligen som om det rinner vatten.

Det mycket positiva är att jag känner ett rejält uppsving i min energi, jag känner mig klarare i huvudet och jag är inte yr. Det är otroligt härligt.

Dr Nicolaus sa att det visst finns goda chanser att jag blir frisk. Jag sa att jag under senaste tiden hört om så många som fortfarande är sjuka efter år av antibiotika. Men han menade på att många inte får rätt anpassad behandling. Och får man det så finns det faktiskt goda chanser. Han berättade även att det i USA finns studier som visar att man lyckats bota lyme med enbart kinesisk medicin, fast det har tagit väldigt lång tid. Det som gjorde mig speciellt glad att höra var att han berättade att patienter som låter sig behandlas av traditionell kinesisk medicin samtidigt som antibiotikabehandlingen har större chanser att bli bra, och blir det snabbare. Så jag känner att jag är inne på rätt väg och just inatt känns det som om jag faktiskt kommer klara det här. Men jag antar att jag har en lång väg att gå ännu..

Inga kommentarer: