torsdag 9 augusti 2007

Augsburg

Nu sitter jag pa ett café i Augsburg och vänter pa taget hem igen, det har varit en omtumlande dag.

Här är mina provsvar:

LTT:

B. burgd. sensu stricto OspC = 3.6
B. burgd. sensu stricto p100 = 1.1
B. afzelii p18 = 3.8

<2>3 är positiv

CD57+/CD3- NK-Zellen (abs.) = 20.0

Normalvärde= >100.0


erlechia, ricettsiosen, bartonella = negativ

Det var alltsa ett entydigt bevis pa aktiv borreliainfektion enligt Dr. Nicolaus, som jag träffade idag.

Jag tog ingen Western Blot i Augsburg da jag gjort det flera ganger innan och alltid haft negativt.( Även tva negativa ryggmärgsprov.) Han menade pa att jag säkert skulle kunna fa positivt pa det ocksa om jag skickade blod till manga olika labratorium. Men ansag att det bara skulle orsaka mig onödiga ytterligare kostnader. De prover jag tagit visar ju redan 100% att jag har borrelia. Med mina värden tror Dr. Nicolaus att jag har Neuroborrelia. Det tror jag ocksa...

Planerna för min behandling ser nu lite annorlunda ut. Jag ska börja med antibiotika i morgon för att inte förlora mer tid. Jag börjar med tabletter da jag inte lyckats utreda min allergi mot cefalosporin ännu. Dessutom rekommenderade Dr. Nicolaus att jag skulle göra det, da jag ännu inte har nagon läkare i Zürich. Planen är att jag ska se om jag far effekt av oral terapi tillsammans med kinesiska örter och akupuktur (vilket Dr. Nicolaus sa var mycket bra) Om jag inte blir bättre innom nagra veckor ska BCA försöka hjälpa mig att hitta läkare i Zürich. Funkar inte det heller ska jag i sista fall aka till dem i Augsburg och göra IV terapi där.

De är mycket hjälpsamma i Augsburg och jag tror att jag kommer bli frisk!

Inga kommentarer: