lördag 4 augusti 2007

TV-inslag om borrelia

Det blir mycket tyskt nu, hittade just ett riktigt bra TV-inslag om borrelia. Man kan läsa speakertexten från inslaget och trycker man på den lilla knappen med filmkameran kan man titta på det. Ännu en drabbad tysk forbollsspelare intervjuas, Bastian Schwansteiger, landslagsspelare. Han har dock inte blivit så hårt drabbad som mannen jag skrev om i förra inlägget. Hårt drabbade finns det andra i inslaget som är, två av de intervjuade männen sitter i rullstol, en av dem blev länge feldiagnostiserad med MS.

I programmet intervjuas även Armin Schwarzbach från Borreliose Centrum Augsburg. Det var han som diagnostiserade mig. Jag ska tillbaka till Augsburg på torsdag för att få reda på provsvaren lite mer noggrant och diskutera min behandling. Jag hoppas att de kan hjälpa mig att göra det pricktestet jag inte fick göra hos hudläkaren innan behandlingen. Jag har nu bestämt mig för att jag aldrig mer kommer sätta min fot på en "vanlig" läkarmottagning igen om jag inte har ett brutet ben eller liknande, något som de omöjligt skulle kunna få till att vara psykiskt eller ingenting. (Fast jag skulle inte bli förvånad om det finns läkare som skulle kunna få ett brutet ben till att vara psykiskt, mina svullna lymfkörtlar är ju uppenbarligen det, ingenting förvånar mig längre.) Jag kommer helt enkelt inte utsätta mig för det en gång till. Jag orkar inte bli fönedrad mer...

2 kommentarer:

essa sa...

Håller med dig om det.. Hoppas att man slipper läkare överhuvudtaget om man nån gång blir frisk.. Är så jäkla skit trött på dem! Hoppas det går bra med din behandling.. Bra & fin blogg föresten!

minna sa...

Varför blir de så här när man vill ha hjälp o inte orkar så mycket det blir ett hån att inte bli trodd. Jag tror att när de inte kan och är osäkra så finns det liksom inte. Jag har träffat många sådana tyvärr. Vill man inte hjälpa folk när man är läkare det trodde jag förr. Min vårdcentr läkare är faktiskt bra han lyssnar och är intresserad men han kan inget göra.Jag har fått allt man kan få i medecinväg säger han????
kram