onsdag 15 augusti 2007

Flyttkaos

Nu är det dags, i morgon bär det av. Hela lägenheten är ett enda stort stök nu. I början var jag oväntat effektiv med packningen, men nu är jag slö, har fått sova under eftermiddagen och står mest villrådig bland alla lådorna och plockar lite i sakerna utan att egentligen komma nån vart.
Tur att älsklingen är så duktig på att packa!

Det händer fortfarande en massa i kroppen sen jag börjat med antibiotikan, och jag känner mig klar i huvudet, ganska lugn och faktiskt inte alls yr. Huggen i kroppen fortsätter, men de är lätta att stå ut med i jämförelse med den tryckande overkliga värk jag så ofta haft förut. Har varit väldigt seg de senaste dagarna, trött i kroppen, men det känns annorlunda än förut.

Flera har hört av sig med frågor om Augsburg. Jag ska berätta allt jag vet så fort jag får tid när vi kommit fram i Zürich. Jag kan i alla fall redan nu säga att jag har fått uppfattningen att de är mycket kompetenta och de är även väldigt trevliga.

Jag skulle rekommendera att ringa eller maila dit och ställa de frågor ni har. De är mycket tillmötesgående. Jag drog mig länge för att ringa, men när jag gjorde det kändes det bra. Båda läkarna pratar engelska (de har mycket samarbete med amerikanska läkare) och jag antar att de som svarar i telefon också gör det. Telefonnr. och mailadress hittar ni på deras hemsida.

Nu får jag försöka hjälpa till att packa det sista innan jag stupar i säng. Nästa gång bloggas det från Zürich! :)

Inga kommentarer: