torsdag 9 augusti 2007

Fina dagar

Jag har haft ett par fina dagar och jag har mått oväntat bra. Min syster har varit på besök och en gammal kompis till min man likaså. Vi har hittat på riktigt mycket och jag har kunnat njuta av det, inte haft speciellt ont eller känt mig yr eller "borta". Lite trött har jag förstås varit, men inte så onaturligt trött som jag ofta kan bli.

Jag är säker på att jag har akupunkturen och örtmedicinen att tacka. De två sista veckorna har det känts väldigt annorlunda efter akupunkturen. Dr. Gao tog min puls och tittade på min tunga igen förra veckan, och sa att min kropp fortfarande var svag men mycket starkare än när jag först kom dit. Denna veckan har jag varit på akupunktur hos hennes man Dr. Cen eftersom hon är på semester. Han bestämde att jag var stark nog för att sitta upp under akupunkturen, det fick jag inte göra förut eftersom Dr. Gao sa att jag var för svag och var rädd att jag skulle svimma. Att få akupunktur sittande var väldigt verksamt, jag kunde bokstavligen känna hur någonting "flödade" genom min kropp. Det måste varit Qi, livsenergin som kineserna pratar om. Efter den sittande akupunkturen har jag omväxlande känt att det plötsligt blivit kallt och varmt på de ställen på högersidan där jag vanligtvis har ont, det har även känts som om det rinner vatten innanför huden på dessa ställen. Det måste vara ett bra tecken! Jag har ju fått sån uppsving i min energi också! Jag hoppas att det kommer hålla i sig!
Dessutom kraschar det som en stenkross i nacken när jag vänder på huvudet, och knakar lite här och var i kroppen, främst på högersidan. Lite läskigt men jag hoppas det också är positivt. Jag har i alla fall inte haft ont de senaste dagarna!

Nu ska jag strax ta tåget till Augsburg och borreliadoktorn, få reda på mina testresultat och diskutera behandlingen. Jag hoppas att det kommer gå bra. Jag brukar vara väldigt nervös, ja riktigt rädd och ha en väldig olustkänsla när jag ska gå till doktorn. Men idag känner jag mig riktigt lugn.

Jag kommer inte att ge upp nu!

Inga kommentarer: