onsdag 7 november 2007

Ännu en film

Här är en informationsfilm till om lyme disease, vet inte om jag länkat till den förut. Här sägs det att sjukdomen kan spridas från människa till människa. Vissa verkar tro det, andra säger att det är mindre troligt. Jag vet inte vad man ska tro, men man kan ju inte göra mer än att hoppas på alternativ två. Man kan ju inte oroa sig och tro det värsta om saker man inte vet något om. Men man kan ju tycka att det vore i medicinsk forsknings intresse att ta reda på hur det verkligen ligger till!

Bevisat verkar det ju dock vara att det kan spridas från mamma till barn. Vilket gör att jag känner mig tvingad att besegra den här skiten om jag någonsin ska kunna få några barn. Jag är så lycklig att jag hade 19 år då jag kände mig frisk, 19 år utan daglig yrsel och trötthet, 19 år utan ständig stresskänsla i kroppen. Jag vill inte riskera att mitt barn aldrig får uppleva det. Å andra sidan, inget är riskfritt, någonsin.

Hur som helst så ska jag besegra den här skiten! Jag hoppas att det inte tar allt för lång tid!

Inga kommentarer: