lördag 24 november 2007

Mamma på besök och snart ny antibiotikaterapi.

Min kraft och lust att blogga är just nu liten, har blivit lite tömd på ord för tillfället. Jag mår lite till och från, har haft mycket värk, yresl och trötthet men även en del dagar då jag kännt mig bättre. På tisdag ska jag skicka blod till Augsburg för nya prover och direkt dfter blodproverna ska jag börja med antibiotika igen. Denna gång minocyclin tillsammans med hydroxiklorokin. Minocyclin är ett antibiotikum som oftast användas för att behandla svåra former av Akne, men har visat sig effektiv mot borrelia av flera orsaker vad jag förstått. Det ska bli spännande att se om den hjälper mot min dåliga hud (som med största sannolikhet orsakas av borrelian). Och så hoppas jag naturligtvis att den hjälper mot alla andra symptom, att den gör mig lite friskare, tar mig ett litet steg närmare att bli mig själv igen. Jag tror inte att just denna sort finns i Sverige, hittar det inte på Fass iallafall...

Mamma kom igår och ska vara här i över en veckan nu. Jag är väldigt glad att hon är här och det är nog det bästa som kunde hända för mitt psyke just nu. Nu behöver jag inte tillbringa långa dagar själv med mycket tid att fundera utan vi hittar på lite roliga saker allt efter vad jag orkar. När hon åkt hem är det inte många dagar tills jag också åker till Sverige, och sedan ska jag tillbringa flera veckor hos henne medan min man är bortrest. Jag hoppas att det kan bli en bra chans till uppsving för mig, inte så mycket tid ensam och jag hoppas på att ha orka att hitta på lite saker och kunna vara mamma till hjälp med lite saker. Kanske kan jag känna att jag gör något nyttigt... Det känns förstås jobbigt att älsklingen ska vara bortrest så länge, men man får försöka tänka på det som är positivt.

Jag önskar mig lite ro att njuta av advent, jul, nyår och min födelsedag i år. Lite ro att bara vara, lite lugn och ro och paus från den ständiga kampen som min kropp befinner sig i.

Inga kommentarer: