tisdag 2 oktober 2007

Det gick sådär..

med min borreliafria helg. Man kan inte smita ifrån sin sjukdom, hur mycket man än vill men man kan öva sig på att lägga mindre energi på den. Jag lyckades lite, i fredags kväll och i lördags kväll hade vi riktigt trevligt och jag lyckades koppla bort symptomen ganska bra. På dagen under lördagen var jag dock så trött att jag mest sov. Söndagen gick åt till att sova och gråta.. Jag vill så gärna bli av med den här skiten! Så fort det blir lite sämre så mår jag så fruktansvärt psykiskt dåligt. Det känns omöjligt att stå ut och rädslan att det inte ska bli bättre är så otroligt stor.
Men jag tror ändå jag ska försöka fortsätta med borreliafria helger, försöka att koppla bort det, försöka att bara vara.. Jag kan aldrig lära mig att leva med den här sjukdomen, den måste bort till varje pris. Men jag kan lära mig bättre att ta vara på allt bra som finns i mitt liv just nu, trots att jag är sjuk.

3 kommentarer:

Inger L sa...

Hej Emma. Jag tycker inte att du ska binda dina "borreliafria fönster" till helger. Man kan inte styra över den här sjukdomen, men i början av behandlingen får man plötsligt "fönster" på allt från några timmar till några dagar, när man känner sig "nästan helt bra". Så småningom, under behandlingens gång, brukar de fönstren stå öppna längre och längre tid...och till slut är de nästan alltid öppna.
Hoppas att det kan vara till någon tröst! Kram Inger

Caroline sa...

Hej Emma!
Jag laste din blogg for forsta gangen. Jag har inte skickat ner prover till Tyskland annu, men nasta vecka skickas de :)
Kande igen mig otroligt mycket i det mesta du skriver, hur du kanner dig och kant dig inte bara borrelia symptomen utan aven din syn pa ditt allt runt omkring, ditt liv. Du kunde ha skrivit min sjalvbiofrafi ;)
Jag blev antagligen sjuk efter fastingbatt hemma i Sverige for 3 ar sedan. Blev gravid strax efter och hade ingen rolig graviditet. Efterat blev det annu varre. Sprungit fran lakare till lakare bade i USA och Sverige. Vi bodde da i New York, men flyttade hem efter var dotter foddes. Sverige har ingen aning om hur allvarligt Borrelia ar och hur illa det kan bli utan ratt diagnos och behandling. Men det ska det bli andring pa!!! Fast forst far jag nog lov att bege mig till Tyskland. TACK och kram till dig for att du blottar lite av ditt liv och din kamp. Kramar
Caroline

emma sa...

Inger: tack för uppmuntringen!
Caroline: Tack för dina kommentarer. Skriver snart till dig!