måndag 22 oktober 2007

Metronidazol

Sedan i fredags har jag bytt till 800 mg Metronidazol om dagen och idag mår jag helt fruktansvärt. Feber och frossakänslor sedan igår kväll, magont, trött och känner mig smått förvirrad. Det är väl bara att hoppas på att det är en herxheimerreaktion och därmed något positivt. Det är alldeles upp och ner allting, ena sekunden känner jag klart och tydligt att jag har blivit bättre senaste månaden och känner gott hopp om att vara igång ordentligt senast efter jul och andra sekunden känns det som att hela jag håller på att brytas sönder både fysiskt och psykiskt och att jag drar med mig alla i min omgivning ner i avgrunden.
Inatt drömde jag att jag orkade jobba och stå i, och att älsklingen och jag bara var, att vi kunde njuta av livet utan så mycket smärta och stress..

1 kommentar:

Carina sa...

Hejsan Emma!

Jag går på Doxyferm, 300 mg/dygn, och jag lägger även till Flagyl (metronidazol), 3 x 400 mg 3 dagar i veckan. Och dom första veckorna av denna kombinationsbehandling så kände jag verkligen av behandlingen, dvs jag upplevde något som liknade Herx (mådde sämre). Nu, idag, ca 10 veckor senare, så mår jag istället bättre under "Flagyl-dagarna".