fredag 26 oktober 2007

Atkinsdieten

Nu har jag ätit efter Atkinsdieten i ca två och en halv vecka. Jag måste säga att det har gjort skillnad. Jag blev piggare strax efter jag börjat med det och det har hållit i sig. Fick en försämring när jag började med Metronidazol men nu känns det bättre igen. Det känns på något vis som om förbättringen jag började känna under antibiotikan fick sig en extra skjuts, en extra dimension på något sätt, sedan jag lade om kosten. Kroppen blev mindre tung, och kraften känns inte riktigt riktigt lika bräcklig. Men det är små skillnader, väldigt små, även om älsklingen säger att det märks att jag är på bättringsvägen så känns det så osäkert, jag själv känner mig osäker. Det känns som att allt skulle kunna rasa när som helst, att det lilla jag byggt upp senaste månaden bara kan falla sönder hur lätt som helst. Jag kan inte lita på min kropp, jag kan inte lita på att jag har nån kraft, inte lita på att jag klarar av något. Men det känns lite stabilare, lite, lite...

Det är faktiskt inte alls så svårt att hålla sig borta från sötsaker, eller bröd pasta potatis och co. Efter några dagar saknar man det inte. Mitt liv fick en extra dimension nyss också, när jag efter att inte ha druckit kaffe på månader kom på att Starbucks har koffeinfri latte! Nu har jag svårt att hålla mig därifrån, inte vet jag om det är helt nyttigt, men just nu är det min godsak som jag unnar mig... En latte och en bok på starbucks, då kan jag glömma av alla sorger en stund..

Det vore intressant att höra om någon har erfarenhet av att lägga om kosten vid borrelia, om det har hjälpt någon.

Inga kommentarer: