onsdag 29 oktober 2008

Tack för uppmuntrande kommentarer

tack till er som kommenterat mitt inlägg nedan. Ja, det tar verkligen tid, men jag kommer inte ge upp, det är en sak som är säker! Man känner sig bara så fruktansvärt hjälplös ibland...
Idag har jag som tur är kännt mig lite klarare i huvudet igen, tankarna fungerar lite bättre och allt går inte så vansinnigt långsamt.
Besöket hos husläkaren gick bra, jag var väldigt nervös och hade med mig älsklingen som stöd. Det var skönt. Husläkaren sa varken bu eller bä egentligen, han noterade vilka mediciner jag fått från Augsburg och tar nu och hans enda kommentar var att quensyl kan göra mig mycket trött. Jag känner mig osäker på om han tyckte att det är bra eller dåligt att jag äter antibiotika igen, han sa som sagt var inte mycket om det utan noterade bara. Jag tror att han är lite osäker själv på den behandling jag får, och det är ju egentligen inte så konstigt, hela världen är ju osäker på hur borrelia ska behandlas, det finns ju så många teorier. Men han är en bra människa, han lyssnar på mig och tar det jag säger på allvar. Nu tog han en massa prover för att kolla upp mina blodvärden, och dem ska jag få svar på nästa vecka. Annars inget nytt egentligen, jag får komma dit och ta blodprov när det är dags att skicka blod till Augsburg. Har kommit överrens med Dr. Nicolaus att fortsätta samma kur som jag har nu 4 veckor till och sedan skicka blod i slutet av november. Ja, sen är frågan hur fortsättningen ska se ut...jag vet varken ut eller in.. .men jag vet att jag inte kommer ge upp..

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare där!
Var det förkylningen som ledde till relapse?
Så är det för mig; förkylning = relapse.
Alltid.
phu.