lördag 18 oktober 2008


Nu ska vi strax på alputflykt! Kortet är från förra helgens utflykt! Livet är faktiskt fantastiskt bra ibland! Det är så skönt att kunna känna så trots att inte hälsan är på topp. Det är första gången som jag har ett lugn i mig även när symptomen är där. Det är första gången som de inte gör mig livrädd och panikslagen. Det här lugnet är så skönt! Jag har äntligen kommit ifrån den där känslan att det beror på mig, att det är mig det är fel på, att det är mitt fel att jag mår dåligt, att jag inte försöker tillräckligt, eller att jag försöker för hårt. Alla dessa tankar efter år efter år då jag verkligen försökt kämpa för att bli frisk men inte lyckats och fått höra detta av så många... Nu vet jag att jag är sjuk, jag vet att jag kan göra mitt bästa men inte mer, det är inte mig det beror på, det är inte mitt fel att jag råkat ut för det här, jag kunde inte hjälpa det. Jag känner mig inte längre misslyckad. Jag känner inte att jag är kass för att jag fått avbryta mina försök att skaffa mig en utbildning och för att jag fått avbryta så mycket annat. Jag har verkligen försökt men jag har varit så sjuk att jag faktiskt inte kunnat. När jag tänker tillbaka på allt jag ändå klarat av trots att jag varit svårt sjuk i nio år så känner jag mig faktiskt ganska lyckad trots allt! Det är en härlig känsla!

Jag är otroligt stolt idag för jag är gift med världens smartaste man! Igår vann han en award för sin forskning! Han ska ta emot den i London om en månad och jag ska nog få följa med. Jag är världens stoltaste och lyckligaste idag och ingen borrelia i världen kan ta det ifrån mig!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: