söndag 2 november 2008

Borrelia- och TBE föreningen har ny hemsida!

Svenska borrelia och TBE föreningen har ny fin hemsida. De har nu även telefontider då man kan ringa för råd och tips.

Telefontiderna är:

Måndagar 10-14
Onsdagar 16-18
Fredagar 10-12

Telefonnummer:

08-7746605

Så till Betty, som kommenterat mitt inlägg nedan (tack för din kommentar, på det du skriver låter det som typiska borreliasymptom. Jag har också mycket hudutslag i ansiktet, främst på kinderna, det är inga riktigta finnar utan mer som små inflammerade prickar och de blig värre när jag tar minocyclin. Av andra antibiotikor har jag inte märkt nån skillnad och när jag fick IV försvann de) och till alla andra som misstänker borrelia är mitt råd att höra av sig dit.

Jag har även skrivit några inlägg om Borreliose Centrum Augsburg och hur man kommer i kontakt med dem här på bloggen. För att läsa de inläggen klicka på "Augsburg" under Etiketter längst ner till höger på bloggen. Till höger har jag även en länk till deras hemsida där det finns kontaktinformation.

Jag har endast erfarenhet av dem och inte an andra läkare i Tyskland, så jag rekommenderar att ni hör av er till patientföreningen för ytterligare råd.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Emma,
Tack snälla du för att du besvarade mitt långa inlägg, (förstår du måste vara trött på alla förfrågningar..)samt tipsen!

//MVH Betty

Carina sa...

Hej Betty! Om du behöver så finns det lite tips och "instruktioner" (även på svenska) om hur man skickar prover till Tyskland och hur man kan få hjälp utomlands, mm, i det "nya" norska borreliaforumet:

http://sunshine35446.yuku.com/forums/95

Där finns också väldigt mycket övrig info om borrelia!

Carina sa...

Och, om du vill stötta vår kamp för bättre kunskap om borrelia i Sverige, och för en mycket bättre vård av Svenska borreliadrabbade, bli då medlem i vår svenska förening! För ju fler vi är, ju starkare blir vi!

Anonym sa...

When You Have The order p90x nutrition plan Time But
Only P90 X Workout Schedule and for those already in shape or already doing Classic but ready for more.
Everything can change in and it will help you to abstain from getting injured during your rigorous exercise
sessions. Anything would be very much distinct and startling fact that approximately
16 percent of children and teens, ages 6-19 years, are overweight.



Here is my blog post; go right here