måndag 21 januari 2008

IV-behandling

Nu är jag i Augsburg och idag har jag fått min första IV-behandling. Efteråt mådde jag lite illa ett tag och jag jag har kännt mig trött hela eftermiddagen. Har även börjat känna av lite hugg i olika delar av kroppen, precis sådana som jag fick de första veckorna under min första antibiotikakur. Sedan dess har jag inte haft dem på samma vis. Men i kväll känner jag av dem, jag antar och jag hoppas att det är en herxheimer reaktion. Annars känner jag mig förhållandevis klar i huvudet. De sista två veckorna har jag kännt mig bättre än på ett bra tag. Den sista veckan på minocyclin/quensyl kände jag mig rejält piggare, sedan blev jag lite febrig och konstig och hade mer symptom i två dagar när jag slutade med dem. Men de senaste dagarna har det varit bättre igen. Har haft kraft att ta mig för saker. I lördags kväll var jag ute och åt med en svensk tjej jag lärt känna i zürich och det var väldigt trevligt. Jag har saknat att orka vara social, men kanske kan det bli ändring nu.... Det känns bra att ha börjat med IV, nu tror jag att detta kommer hjälpa mig att bli frisk, det måste jag tro! Jag känner hopp igen och det är så skönt.

1 kommentar:

Inger L sa...

Hej Emma.

Vilket preparat får du?
En eller två ggr per dag iv?
Kombinationsbehandling m iv och tabletter?

(Jag har beställt "Royal Jelly"
till´min son...först skrev du om pollen, och sen fick jag tipset Royal av en medlem i Lyme World Forum.)
Hälsningar Inger