tisdag 22 januari 2008

Dag 2

Jag får Ceftriaxon IV 4g/dag 4 dagar i veckan. Idag och igår har jag bara fått 2g men från och med i morgon ska jag få 4g. Var väldigt orolig att jag inte skulle tåla det eftersom jag fått en allergisk reaktion mot cefalosporin en gång som barn (hudutslag) men det verkar gå bra och jag har inte märkt något konstigt. De var väldigt noggranna med att kontrollera mig hela tiden under första infusionen på grund av detta och det kändes bra.

Vad jag förstår så är det denna behandling (bland andra) som Burrascano rekomenderar i sina guidelines. Jag hoppas att den är effektiv. Det är ju så svårt att veta med alla olika åsiter som finns.

Känner mig peppar peppar rätt pigg idag också. Det är skönt när man har sådana dagar. Jag känner mig hoppfull! Jag har gjort så mycket för att stärka kroppen under hösten och jag hoppas att detta verkligen ska ta kål på borrelierna. Jag var ju starkare redan innan jag började med IV, det måste vara bästa utgångspunkten. ja det tror jag på!!!

Inga kommentarer: