onsdag 12 september 2007

Se detta tv-inslag!

Det här inslaget är inte lika långt som det förra. Men det är definitivt värt att ses! Tjejen i inslaget var sjuk i sju år innan hon fick diagnosen. Hon kom också ihåg fästingen, men hade negativt blodprov. Det är så sevärt eftersom det verkar vara en historia med lyckligt slut (en av väldigt få som jag hittat, och det har skrämt mig mycket). Hon fick dock en behandling som heter duga, antibiotika rätt in i hjärtat dygnet runt i två månader. Jag har inte hört om denna behandling innan, och antar att det är väldigt ovanligt och kostar ofantligt mycket pengar. Jag undrar om det bara är en läkare i USA som experimenterar med denna behandling, eller om det är något som det forskas på.

Jag behöver verkligen fler historier med lyckligt slut. Jag funderar på om jag ska sluta leta information på internet helt och hållet. Alla hemska historier drar ner mig så. Men samtidigt måste man skaffa information om denna sjukdom om man ska ha någon chans att besegra den. Hade jag inte haft tillgång till information över internet hade jag med största sannolikhet aldrig fått reda på vad jag lider av. Jag hade blivit sämre och sämre, skickad till mer och mer psykologer, mer och mer drogad med antidepressiva mediciner. Jag hade kanske inte kunnat röra mig ordentligt om några år och jag skulle få höra att det inte fanns någon orsak, annat än att det skulle vara psykosomatiskt. Det hade varit fruktansvärt för mig och min familj, och jag hade antagligen inte överlevt många år om det blivit sämre i samma takt som senaste året, det var en fruktansvärd osäkerhet och hjälplöshet. På grund av att jag tog det i egna händer och slutade lyssna på de läkare jag träffade, och eftersom jag har stöd av min älskling finns det en chans nu! Jag har en chans att bli frisk även om det inte är lätt. Jag måste ta den!

Inga kommentarer: