fredag 24 april 2009

Newsmill

Jag har skrivit ett inlägg på Newsmill. Jag hoppas att det kan leda till en seriös diskussion om ett uppenbart problem. Och jag hoppas att en sådan diskussion på sikt kan leda till en förbättring för alla som är drabbade i Sverige. En förbättring som det finns ett mycket stort och i många fall akut behov av. Steg ett måste vara att kunna diskutera med varandra på en nivå som är högre än pajkastningsnivån. Att man kan lägga undan prestige och ilska åt sidan och mötas. Att lyssna och ta till sig av varandras kunskaper och erfarenheter.
Det här är inte ett problem som kommer försvinna av sig själv för att man stoppar huvudet i sanden, så att göra det har man inget att vinna på.

2 kommentarer:

Maria Ljunggren sa...

Tack Emma för att du skriver en bra artikel och för alla bra sidor/repotage du länkar till på din blogg.

Jag är så glad över att du är bättre och jag hoppas att min son Erik kommer bli helt återställd en dag. Han blir bättre och bättre, små myrsteg framåt.

//Maria

Olle sa...

Tack för artikeln på newsmill jag har haft ett hudproblem i ljumsken en längre tid men inte kommit mig för att kolla upp det. Efter jag läste din artikel kollade jag upp symptomen för "huddelen" av Borrelia och det stämmer skrämmande bra.
Beställer tid hos doktorn first thing imorgon bitti.
Tack.