torsdag 2 april 2009

Klarvaken

Här sitter jag klockan fyra på natten och har inte sovit en blund, är klarvaken och skulle kunna ge mig ut och springa om det inte vore så mörkt ute.. Detta har nog aldrig hänt förut. Har legat och virdig och vänt på mig och försökt sova, varit uppe på toaletten otaliga gånger, lagt mig och försökt sova igen. Nu har jag gett upp, sitter här med en kopp kamomillte och surfar lite planlöst. Jag mår finfint, ingen anledning till oro, har en massa böcker att läsa så det är väl bara att passa på.
Lite skumt ändå, mina sömnproblem har till 100 procent bestått av att jag kunnat sova både dag och natt och varit så trött att jag knappt orkat gå upp. Några klarvakna nätter har det inte varit tal om.. Detta har nog inte hänt sedan jag var liten och var så förväntansfull inför julafton att jag inte kunde sova på nästan hela natten innan. Jag kommer ihåg det väl för ju längre natten gick desto oroligare blev jag för att tomten inte skulle kunna komma och lägga någonting i julstrumpan om jag inte somnade..
Jag trivs så bra med livet just nu, det händer mycket spännande och bra saker, jag har fullt upp för det mesta och jag orkar! Jag njuter av att må så bra som jag gör just nu, det är bara korta stunder som rädslan att jag ska förlora det igen gör sig påmind. Kanske är det lite julaftonskänsla som har drabbat mig inatt. Förväntan inför framtiden och allt som komma skall, lite rädsla att något ska gå fel, men mest förväntan och framtidstro.
Jaja, jag hugger väl in på en bok, sen kanske jag kan sova några timmar. Hoppas jag lyckas ta mig upp i morgon ändå, vill inte vända på dygnet helt. Och på kvällen ska jag jobba, men det går nog bra det också! Jag känner att jag har kraftreserver att ta av!

Inga kommentarer: