torsdag 24 april 2008

Under our skin - världspremiär på filmfestival i helgen

Dokumentärfilmen om lyme disease, Under Our Skin, kommer ha världspremiär på Tribeca Film Festival i New York i helgen. Efter söndagens visning kommer en diskussion med director Andy Abraham Wilson, författaren Amy Tan, och läkaren Dr. Richard Horowitz äga rum. Diskussionen leds av Robert Bazell, Chief Health and Science Correspondent for NBC News. På festivalens hemsida finns även en uppdaterad version av filmens trailer.

Om jag nån gång reser till New York skulle jag vilja göra det av helt andra anledningar än att titta på en film om borrelia (typ för att shoppa...hihi..) men det hade varit roligt att kunna vara där och se filmen. Det känns som att den kommer kunna öppna folks ögon och sprida hopp för alla oss drabbade!

2 kommentarer:

Inger L sa...

Hej.
Jag har sett filmen. Fick den på DVD för ett par veckor sen o nu har tv4:s inköpschef tittat på den...men tyvärr, "den är för lång" och
"fokuserar för mycket på USA".
Okej, den är 104 min o 45 min är mer lämpligt för tv, men jag är SÅ besviken!
Filmen är väldigt välgjord o många läkare uttalar sig, både för o emot.
Burrascano är med, liksom en rad andra ILADS-läkare, o så läkare från
"andra sidan" dvs. etablissemanget.
Det fantastiska är att det förs en debatt -
i Sverige är alla katter grå= går i Socialstyrelsens ledband.
Inger

emma sa...

Hej Inger.
Vad synd att de inte vill visa den, bara av traliern märker man ju att det är en väldigt välgjord film. Kanske skulle man kunna få någon svensk filmfestival intresserad av att visa den?