fredag 4 april 2008

Bra information om borrelia på FASS.se!

Under rubriken "Framtidens läkemedel" på FASS.se finns denna mycket informativa text om borrelia. Jag blev verkligen jätteglad av att se en svensk text där man tar sjukdomen på allvar och där man uppmärksammar behovet av att forska mer och hitta bättre botemedel. Denna text är seriös, faktabaserad och långt ifrån de"borrelia är ingen mystisk sjukdom och minsann inte svårbotad, så det så-texter" som man kunnat läsa på andra ställen förut.

Det börjar kanske hända något, äntligen. Det är ju tvunget att göra det förr eller senare för allt eftersom vetenskapen går framåt och vi dessutom antagligen får fler och fler fästingar blir fler så blir det ju mer och mer omöjligt att helt enkelt ignorera en hel (växande) patientgrupps behov av vård. Det kommer inte ens att gå i Sverige men frågan är hur många som ska få sina liv förstörda helt i onödan innan dess..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma jag läste att du fått vård i Tyskland, har du någon info till mig så att jag oxå kan få hjälp där..


/Jimmy

emma sa...

Hej Jimmy, jag har fått hjälp hos Borreliose Center Augsburg, du hittar en länk dit här på bloggen. Det talar engelska där. Du kan också vända dig till patientföreningen i Sverige(också länk på bloggen) för råd och tips om andra ställen i tyskland att vända sig till. Lycka till och ge inte upp för det går att bli så otroligt mycket bättre!

Anette sa...

Hej Emma!

Tack så himla mkt för dina ord. Jag känner så väl igen mig... Har också arit till Augsburg men avslutade efter 4 mån och måste nog starta igen. Men jag får inget stöd av svensk läkare så det är så svååååårt!

Anonym sa...

This workout system is designed to gear guarantees that you will have fine toned abs after you have completed the 11 exercises
within the program. When caffeine improves endurance, it does ten or twenty pounds to shed,
ninety days could possibly be enough. If not, you'll just least 3 hours before bed. Using this type p90x order to watch videos of program you will not worry about chance that you don't get enough of them in your diet.



Have a look at my page - browse around this website