måndag 7 september 2009

Viktor Elm hade borrelia för fem år sedan och behandlas nu mot infektionen igen.

Fotbollsspelaren Viktor Elm behandlas mot möjlig borrelia.

– Jag har fortfarande inte fått något klart besked, men de har sagt att det är mycket möjligt att det rör sig om borrelia. Jag hade det för fem år sedan och tydligen så kan det finnas kvar latent i kroppen. Jag ska inte gå in på det tekniska djupare än så, jag fattade inte mycket av det de förklarade, säger Viktor Elm.

Man kan ju undra om sjukvården anser att det bara är hos fotbollsspelare som borrelia kan ligga latent, eller om det gäller oss vanliga dödliga också?

3 kommentarer:

Maria Ljunggren sa...

En fotbollsspelare är väl viktigare än andra vanliga dödliga? en annan ska kämpa och resa utomlands och spendera alla pengar på sparkontot. Undra om Viktor Elm blir frisk på 2 veckor med antibiotika? Kanske borde han få veta vad som hände med den norske fd fotbollsspelaren Eivind? http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/05/27/501844.html/

Mimmi sa...

Den läkaren skulle vi vilja träffa, om det nu är en läkare som sagt så... det är ju stort i så fall. Eller hur? Han kanske kan hjälpa oss i föreningen...

"Borrelia kan ligga latent i kroppen", hur många infektionsläkare i Sverige har nekat till det? Och neurologer och hej och hå. Spännande

Anonym sa...

Hrrrmm, vad jag vet bor Viktor i Holland, vilket kan förklara läkarens utlåtande... I Sverige hade han väl fått en psykremiss, han också, eller gjort som vi, googlat och åkt till Tyskland. Fast det hade nog inte tömt några konton hos honom, inte!
//Helene