torsdag 28 februari 2008

Mycket sevärd videosnutt!

Jag har just lagt in en ny videosnutt på min blogg, ni hittar den till höger under "Under our skin"-trailern. På filmen berättar en ung amerikansk flicka om sin sjukdom. Jag känner igen mig i så otroligt mycket av det hon berättar, och det tror jag många med borrelia gör. Ibland känns det som om det är en själv hon berättar om, liksom jag har hon drabbats av den form av sjukdomen som inte ger några tydligt synliga symptom och därför kan vara så svår för andra att förstå. Hon beskriver på ett väldigt bra sätt hur handikappande den kan vara.
Jag kommer ihåg när jag försökte klara av skolarbetet trots att jag inte längre kunde koncentrera mig och hade svårt att förstå det jag läste, trots att jag innan sjukdomen haft väldigt lätt för mig. Jag kommer ihåg mina fruktansvärda huvudvärkar i början av sjukdomstiden, i mycket av det hon säger kunde det lika gärna vara jag som berättade....

Inga kommentarer: