onsdag 19 mars 2008

Bush, borreliabehandling och hemlighetsmakeri

Detta är en intressant artikel angående president Bushs borreliabehansling och hemlighetsmakeriet runt den som jag skrivit om tidigare här. Konspirationsteorier, säger säkert många och jag skulle nog gjort det också om jag inte visste hur galet så mycket är när det hendlar om denna sjukdom. Det kan mycket väl vara som de skriver, jag har både personligen varit med om och hört berättas om mycket som verkat mer osannolikt än detta när det handlar om borrelia. Jag kan förstå att den som inte är drabbad kan tycka att det verkar för osannolikt för att vara sant när man berättar om hur verkligheten ser ut för oss borreliadrabbade. Jag hade troligen också tyckt det, om jag inte varit smärtsamt medveten om att så inte är fallet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Emma för att du hittat den här artikeln. Det är precis ett sånt genombrott vi alla skulle behöva. Hoppas att författaren till artikeln har kraft att följa upp den. Men hur lätt tränger man in i Bush-administrationens innersta rum?
Hoppas att någon/några vågar.
Kram från
Eva-Marie

Inger L sa...

Vist är det graverande, men om de väljer att inget säga
finns det ingen möjlighet att få reda på sanningen.
Rätt gammal kommentar, men inte desto mindre intressant.
Visst, vi kan ju misstänka att han fick l å n g behandling, sannolikt även iv (med största sannolikhet)
men ingen kan bevisa det.
Inger